*Edina naplója*

Üdvözlök mindenkit! Edinának hívnak és 2004. május 3-án döntöttem úgy, hogy már elég volt anyukám pocijában lakni, ideje megismerni a kinti világot is. Tudtam, hogy szüleim is már alig várják, hogy kibújjak, így nagy örömükre megszülettem pontosan a kiírt napon.

szombat, április 01, 2006

1 éves 10 hónapos vagyok!




Anya úgy döntött, hogy felleltározza a tudományomat. Szóval:


Ügyesen beszélek, használom a jelen idő mellett a múlt időt is, persze helyesen ragozok is. A szavakat mondatokká fűzöm össze, és a nevem helyett az e. sz 1. személyt használom (Én letörtem a baba lábát.)

Ismerek néhány színt: piros, sárga, lila, zöld, kék, fehér, fekete. Felismerek és megnevezek jó néhány állatot: kutya, cica, ló, tehén, nyuszi, kakas, csibe, tyúk, malac, szamár, egér, hápi, liba, ló, kígyó, róka, farkas,szarvas, maci, elefánt, zsiráf, víziló, tigris, oroszlán, béka, teknősbéka, rozmár, pinvgin, kenguru, majom, koalamaci, pandamaci.

Imádok táncolni (gyakran kiadom a parancsot anyának és apának, hogy ropják velem a táncot), énekelni, mondókázni. Repertoárom: Erdő szélén házikó, Kicsi kutya, Nyuszi ül a fűben, Körben áll egy kislányka, Kis mókus, Erdőben eprésző kislányka ül, Cini-cini muzsika, Csigabiga gyere ki, Egy, kettő, három, négy, Nyuszi, nyuszi, nyulacskám, Tente, baba, tente, Csip-csip, csóka, Lánc, lánc... Ma ilyen szépen daloltam a kedvenc nótámat, a Kis mókust.

Akaratomat határozottan kinyilvánítom és próbálom véghez is vinni. Dirigálok szüleimnek (Apa, felj fel!, Anyuka, állj félre, ne fogd a kezem!), ha pedig nem úgy történnek a dolgok, ahogy elképzeltem, jön a hisztiiiiiiiiiiiiiiii.

Próbálkozom egyszerű puzzle kirakásával, a formákat némi segítséggel bele tudom rakni vödörbe. Etetem, öltöztetem a babáimat, kockákból ügyesen építek, ügyesen fogom a ceruzát és rajzolok.